Tuesday, March 16, 2010

Saya Anti Lelaki??Erks...=.="

Sepanjang menjadi peminat setia Facebook a.k.a MukaBuku, antara soalan yg paling popular ialah  
"awak ada couple ke?"
Pastu bila jawab 
"xlah, saya mana maen menda2 camtu"
Bermulalah sesi soalan dan penafian yg amat - amat merimaskan..
Ok2..Saya ni bkanlah termasuk dalam golongan gadis-gadis jelita "tak boleh tahan"tu, i'm just another gurl next door..
Tapi persoalannya, mestikah setiap insan bergelar remaja ni mempunyai couple yakni gf/bf..
Yang bestnya bila Khairul Annaz tanya "ang anti-laki ka?"
Soalan tu berjaya membuatkan saya terkedu sebentar..Kelakar amat..
So, back to the main topic, saya bukan anti lelaki..Payah kot nak anti kepada kaum Adam ni, ayah saya lelaki, adik saya lelaki, classmate saya pun ramai lelaki..huhu
Namun begitu, terdapat beberapa sebab konkrit lagi mantop yg menyebabkan saya berkata 'TIDAK' kepada alam per'couple'an ni..
1. yang pertama, sudah terang lagi bersuluh Islam mengharamkan perbuatan ni..


firman Allah S.W.T. dalam surah Al-Isra' ayat 32 iaitu :
"Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)."
2. Saya ada banyak priority lain ..
Tanggungjawab kepada Allah
tanggungjawab kpd ibu bapa
tanggungjawab kepada pelajaran a.k.a sekolah
tanggungjawab kpd tugas
tanggungjawab nak bagi dapat keputusan cemerlang dalam SPM 2011 ni, sapa xmaw straight A+ kan??
Pastu xkan saya nak add another burden kot..Bil hp saya parents yg support, allowance saya parents yg bagi, buat apa nak perabih ke arah sesuatu yg kita x pasti dya setia atau tidak..
3. saya pernah jadi broken-hearted girl..tu baru crush..cukuplah sekali, i'm traumatized..hampir setahun merana sbb tu, nasib baikla ada rakan- rakan yg amat memahami..
4.  saya fobia dgn lelaki playboy, satu persoalan yg sampai sekarang saya gagal memahami..
kenapa mesti lelaki itu playboy?
sinonimkah lelaki dengan playboy?
Isk, bermulalah ayat pasrah untuk hari ini..




No comments:

A Letter to My Deceased Cat

Hi Kunyet, I hope you're doing fine over there. We just found out that you're no more with us this morning. No longer meowing e...