Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2010

Disebalik Nahas Love Parade..

Love Parade 2010 : Stampede Kills 19 People Love Parade 2010: The festival has proved to be more of a tragedy than a celebration, with 19 people trampled to death in a mass stampede. The festival took place in the Ruhr region German city of Duisburg. It has started in 1989 in Berlin, but had to move due to clashes with the authorities
In a mass stampede that took place near the festival location, 19 people passed away (the number has increased by 4, compared to yesterday’s estimations) and 324 have been injured.
The victims were trampled in an underpass connecting a railway supplies yard to the area of the festival. Rescue teams had to try to pass through thousands of people, many of them intoxicated, but friendly. These people had no idea of the size of the tragedy. Ambulances had to make their way through the crowd, which increased their response time. Source:

Vuvuzela Haram???

United Arab Emirates issues fatwa against loud vuvuzelas after instruments imported during World Cup

BY ALIYAH SHAHID
DAILY NEWS STAFF WRITER
The country issued a religious edict against the instrument if it exceeds 100 decibels, which is about the same noise level as a passing train. The loud, grating droning of vuvuzelas has annoyed us all during the World Cup in South Africa. But in the United Arab Emirates, they're more than just an annoyance -- they're unholy. According to the National, a newspaper in Abu Dhabi, the ruling came after thousands of vuvuzelas were imported into the country for World Cup fans. Officials were worried that fans will start bringing the instruments to local soccer games. The UAE's General Authority of Islamic Affairs and Endowments said they made the decision based off a study that said human hearing can be damaged if a person exposed to more than 100 decibels. Officials have also said the blaring sound of the instruments overpowers the crowd's…

Kehebatan Cinta.....

Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya?

Bu, adik Cuma ingin bertanya…  Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...  Ibu ingat 14 feb tak? Malam tu ibu ada janji temu Ibu jumpa jejaka tu Ibu kata dia cintakan ibu
Benarkah bu?

Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu Katanya cintanya hanya untuk ibu
Benarkah bu?

Ibu terkhayal dengan bujukannya Ibu terbuai dalam bicaranya Ibu terlena oleh bisikannya Benarkah bu?


Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu Ibu puas dapat buktikan setia ibu Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu Tapi benarkah bu?


Masa berlalu,

Tips Elak Mengantuk

Ramai orang mengantuk apabila berada dalam kelas .~contohnya, diri saya sendiri@_@  Saya yakin kebanyakan mereka tidak berniat pun untuk tidur, cuma..ntah la..kita memang senang terlelap dalam bilik kuliah.Proses ini dipercepatkan lagi sekiranya subjek yang di ajar susah difahami dan membosankan..kan3? Bagaimana untuk mengelakkan kejadian ini berlaku? Saya sebenarnya tidak layak langsung nak cakap bab ni, sebab saya selalu jugak tertido dalam kelas. :P
Berikut adalah sedikit tips untuk mengelakkan mengantuk:~ihsan pakcik Gmail^^
1. Sila BELI GULA-GULA GETAH dengan kuantiti yang mencukupi. Bila kelas start jer,makan sekaligus 2 biji gula getah serentak. Apabila mulut aktif mengunyah, kita akan susah nak ngantuk.  Amalan ini saya telah praktikkan kepada seorang kawan saya yang mudah sangat mengantuk.Lecturer baru start mengajar kat depan,dia dah menguap. Saya fikir punya fikir, lantas untuk kelas seterusnya sy pun beli chewing gum yang bewarna warni khas untuk dia,memang berkesan usaha ni. …

101 things about me..

WHAT WAS YOUR:
1. Last beverage: Susu Fernleaf -sah macam budak2:D
2. Last phone call: Ibunda saye, tanya location dkat mana
3. Last text message: Amir Syauqi a.k.a bdak berek Seriab ^^"
4. Last song you listened to: The Fray-Heartless
5. Last time you cried: last Saturday..tension terlebih

HAVE YOU EVER:
7. Been cheated on: ofcoz :'(
8. Kissed someone & regretted it: of coz no..x cukup umo lagi kay..
9. Lost someone special: urm, yup T_T
10. Been depressed: yeah, hormon yg x menentu mengacau-bilaukan emosi..
11. Been drunk and threw up: Never^^

LIST THREE FAVORITE COLOURS:
12. pink
13. blue
14. white

THIS YEAR HAVE YOU: (2010)
15. Made a new friend: yup, lots of 'em
16. Fallen out of love: